Aamukahvilla käytiin tutussa paikassa Annin Marjatilalla Kauhavalla. Sen jälkeen jatkettiin matkaa Suomen Jääkärimuseoon Kortesjärvelle, jossa meitä opasti Hanna Riec. Samassa yhteydessä oli myös luontomuseo.
Tämän jälkeen mentiin syömään Tuu Het nimiseen hotelliravintolaan Evijärvelle. Ruuan lisäksi saimme nauttia ravintolatilassa olevasta taiteesta.
Ruokailun jälkeen tutustuttiin oppaiden johdolla ensin Limutippu-museoon, jossa kerrottiin limonaditehtaan perustajan Edith Kasken elämästä ja hänen pitämästään Iitin kiskasta. Tämän jälkeen jatkettiin Väinöntalon museoon Evijärven Vasikka-aholle. Saimme tutustua kotiseutuneuvos Väinö Tuomaalan keräämiin vanhoihin esineisiin sekä ympäristössä oleviin rakenuksiin. Nautimme myös iltapäiväkahvit museolla, jonka jälkeen lähdettiin kotimatkalle monta kokemusta rikkaampana.
Kiitos Sirkalle ja Osmolle matkajärjestelyistä sekä kaikille osallistujille hienosta reissusta.